HOMESCHOOLER Mom

Foto saya
a mom of homeschool twinnies (boy and girl), an ex architect, a lecturer, a crafter, and a children book's author and illustrator. loves drawing, crafting, illustrating, making pretty things..

Hi there...

Thanks so much for taking time out of your day to stop by my little space! i am happy to share my daily activities (homeschooling, green living, writing, ilustrating & crafting) and hope you enjoy it...

-Dini-

dkwardhani@yahoo.com



Senin, 14 Maret 2016

Rain Barrel untuk PANEN HUJAN

-Rain Barrels-
Mumpung awal musim hujan, mungkin ada baiknya di rumah, kita punya rain barrels. Rain barrels ini sebenarnya wadah sederhana untuk menampung air hujan.
"Rain Barrels can be a very easy and affordable way to make an environmental impact in your community. Large amounts of stormwater runoff come off of your roof every time it rains and travels and picks up pollutants on the way to the stormdrain. Installing a rain barrel at the end of your downspouts has gotten easier and can also help prevent standing water in your yard." (http://www.munciesanitary.org/department-pa…/…/rain-barrels/)
Eh hujan bisa ya dipanen? bisa donk...
Trus buat apa? Wah macem-macem,
1. nyiram tanaman
2. flashing toilet
3. nyuci sepeda
4. dan lainnya
Sebetulnya air hujan bisa di konsumsi, tapi kalau di perkotaan mungkin perlu difilter terlebih dahulu (harus nyari referensi agar tidak menyesatkan :D). Kalau di rumah sistemnya sudah bagus, insyaAllah bisa mengurangi konsumsi air PDAM jadi ngirit uang bulanan kan? Daripada air hujannya dibuang-buang.
Insyaallah mau di cuba di rumah ^^
”Dialah yang meniupkan angin (sebagai) pembawa kabar gembira, dekat sebelum kedatangan rahmat Nya (hujan). Kami turunkan air yang amat bersih dari langit,”. al-Furqan ayat 48.
“Dialah Tuhan yang menurunkan hujan dari langit bagi kalian. Diantara air hujan itu ada yang menjadi minuman, ada yang menumbuhkan pepohonan, dan ada pula yang menumbuhkan rerumputan yang menjadi makanan bagi ternak kalian.” (Surat An-Nahl (16): 10)-


Tidak ada komentar:

Posting Komentar

you might also like these stories

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...